Inbound marketing cikk és e-book anatómiája
A nehéz pillanatok egyike mindenkinek, amikor cikket, e-book-ot, weboldalszöveget, vagy landing oldalt kell írnia.
Általában a marketingesek ilyenkor több órát is foglalkoznak az írással, amíg meg nem születik a szöveg.
Most arról lesz szó, hogy ezeket a folyamatokat hogyan tudod meggyorsítani, hogyan tudsz sablont használni ahhoz, hogy könnyedén tudj a jövőben cikkeket írni.
Hogyan használd a sablont?
Töltsd le a sablont: Inbound marketing cikk és e-book anatómiája sablon
Cím
Nagyon sokan írnak a címről. A magyar piacon is sok reklámügynökség, szövegíró ügynökség, marketinges van, aki foglalkozik a témával.
Példa:
Inbound marketing cikk anatómiája (sablon)
Helyzet
Mi a helyzet, hol vagyok, vagy mi történik. Itt gyakorlatilag a problémát kell elmagyarázni, ami miatt az adott cikket írod.
Példa:
Ritka nehéz pillanat egyike a marketingben a cikk írása, amikor üres monitor előtt ülsz és gondolkodsz, hogy miről is kellene írni.
Szinte mindenkinek ismerős ez a helyzet és nagyon gyakran előfordul a marketingesek esetében. Tehát ez a rész foglalkozik a probléma feltárásával.
Szerep
Kiről szól a cikk? Ebben a részben egyértelműen ki kell tűnni annak, hogy kinek szól a cikk, különben el fogod veszíteni az olvasót.
Példa:
Marketingesek zöme találkozik ezzel a problémával, de kevesen tudnak megbirkózni vele.
Az a legjobb megoldás, ha a célcsoport meghatározását első szóként használod.
Kihívás
Arról érdemes írni, hogy mi a kihívás a problémával kapcsolatban, hogyan lehetséges megoldani.
Példa:
Pedig milyen jó lenne, ha nyugodtan belemehetnénk ebbe a feladatba, és könnyedén tudnánk újabb szöveges tartalmakat létrehozni.
Ide kell eljutni
Példa:
Az egyik megoldás a cikk írásához sablon használata, amit ebben a példában is mutatunk.
Innentől kezdve az alapötletet kell csak kigondolni, és a sablon segítségével gyorsan és pontosan meg lehet írni a cikket.
Tehát elmagyarázod a problémát, megfogalmazod a kihívást és leírod a megoldást. Zárásként megmutatod, hogyan lehet eljutni a kihívásból a megoldásig.
Nézzük egyben a példát:
Inbound marketing cikk anatómiája (sablon)
Ritka nehéz pillanat egyike a marketingben a cikk írása, amikor üres monitor előtt ülsz és gondolkodsz, hogy miről is kellene írni.
Marketingesek zöme találkozik ezzel a problémával, de kevesen tudnak megbirkózni vele.
Pedig milyen jó lenne, ha nyugodtan belemehetnénk ebbe a feladatba, és könnyedén tudnánk újabb szöveges tartalmakat létrehozni.
Az egyik megoldás a cikk írásához egy sablon használata, amit ebben a példában meg is mutatunk. Innentől kezdve az alapötletet kell kigondolni és a sablon segítségével gyorsan és pontosan megírni a cikket.
Látszik az egész szövegben, hogy van egy folyamat, van egy logikai sorrend, amit egy sablon segítségével el lehet készíteni.
Cikk kibontása 3 részben
Mi most a szövegírásba nem megyünk bele, általában minden szövegíró iskola szerint fontos, hogy 3 fő részből álljon, ne sorolj fel többet.
A példánknál maradva a sablonnal 3 részben, 3 bekezdésben elkezdjük magyarázni ennek a sablonnak a használatát. Használunk 3 alcímet és minden alcím alatt egy-egy bekezdésben magyarázzuk az adott részt. Gyakorlatilag a 3 rész megmutatja, hogyan kellene ezt a sablont használni, majd az egész végén lezárjuk a cikket.
Befejezés
Példa:
Ugye nem is nehéz ez a probléma, amivel találkoznak a marketingesek, mert a megoldás ennyire egyszerű.
És ide jön a link a letöltéshez: Inbound marketing cikk és e-book anatómiája sablon
Tehát a cikk írásához az egyik megoldás a sablon, viszont nemcsak a cikket tudod ennek a segítségével megírni, hanem akár egy e-book-ot, landing oldalt is, mert ezek azok az alapelemek, amelyeket használni kell.
Egy e-book esetében a 3 fő részt érdemes további 3 részre bontani részenként. Tehát 3 fő részből áll az e-book, viszont az első, a második és harmadik részt is további 3 részre oszthatod. Tegyél bele több képet és azonnal lesz egy 10-20 oldalas e-book-od, amit használhatsz a weboldaladon és a kampányodban.
Amikor prezentációt készítesz konferenciára, előadásra, akkor is érdemes ezt a módszert használni, mert a hallgatók, akik nemcsak hallgatnak, hanem olvassák is a kivetítőn az anyagot. Nem kell az összes szöveg a perziben, csak a címek képekkel, melyek a slide-ok címei lehetnek azért, hogy az előadót hallgassák és ne terelje el a figyelmüket az olvasás.
Ez az a logika, aminek a hatékonyságát kutatási adatok is bizonyítják. Így tudod az olvasó figyelmét, koncentrációját megragadni és remélhetőleg meg is jegyzi a tartalmat.