Mennyi pénzt szórsz ki feleslegesen Adwords hirdetésre?
A sikeres hirdetési kampányok kulcsfontosságú területe a célzás. Ezen belül két fronton is ráférne az erősítés a legtöbb cégre.
1. Általában leragadnak a kulcsszavas célzásnál.
2. Nehezen lépnek át a Google Display Network-re, inkább csak a keresőben hirdetnek.
Így aztán nem elég, hogy drágán hirdetnek, de még a konverziós eredmények se túlságosan kecsegtetőek.
Nézzük, milyen célzási lehetőségeink vannak, mert bizony van élet a kulcsszavakon túl is.
Szöveges hirdetésekkel a következőképpen célozhatjuk meg a Google keresőt (és a Google Keresési Hálózatot):
1. Kulcsszó szerinti célzás
2. Földrajzi és nyelvi célzás
3. Eszközcélzás
Szöveges és vizuális hirdetésekkel a következőképpen célozhatjuk meg a Google Display Hálózatot: (azaz kilépünk a keresőből, és megcélozzuk a Google-lal hirdetésmegjelenítési partnerségben álló oldalakat)
1. Kontextus szerinti célzás
Kulcsszavak vagy témák szerint illeszthetjük a hirdetéseinket az egyes weboldalakhoz. A Google meghatározza az egyes weboldalak központi témáit és az Adwords hirdetésinket az általunk megválasztott kulcsszavak, témák, vagy más tényezők alapján rendeli az oldalakhoz. Ilyen tényező lehet például az, hogy a hirdetésünket megnéző felhasználók, a közelmúltban milyen más oldalakat látogattak meg.
2. Kulcsszó szerinti célzás
A kulcsszó alapú célzásnál is érdemes kilépni a kereső kereteiből és itt is kihasználni a GDN-ben (Google Display Network) rejlő lehetőségeket is.
3. Témakör szerinti célzás
Értelem szerint olyan oldalakat célozhatunk, melyek az általunk választott témával foglalkoznak.
4. Elhelyezés szerinti célzás
Kiválaszthatunk webhelyeket, vagy azok egyes részeit, ahol a hirdetésünket el szeretnénk helyezni és ebben az esetben nincs szükség kulcsszavak megadására sem.
5. Célcsoport szerinti célzás
Ebben az esetben a felhasználók meghatározott csoportjainak számára tudjuk megjeleníteni a hirdetéseinket, miközben azok felkeresik a Display Hálózat webhelyeit. Létrehozhatunk remarketing kampányokat, vagy különböző szegmensek meghatározásával, elérhetjük azokat, akik korábban a weboldalunkon jártak.
6. Eszköz szerinti célzás
Megadhatjuk, hogy mely eszközön szeretnénk elérni hirdetésünkkel a felhasználót.
Ha tisztában vagyunk a célzási lehetőségekkel, akkor jöhet az igazán izgalmas rész. Próbáljuk kiötleni a leghatásosabb kombinációt, ami egyfelől kevesebb költséget, másfelől pedig nagyobb konverziót eredményez. Igen, így együtt képes mindkettőre egy jól felépített és menet közben folyamatosan ellenőrzött és korrigált, komplex stratégia.
Így hát legközelebb, mielőtt panaszkodnánk, hogy mennyi pénz megy el feleslegesen az Adwords-re, vizsgáljuk meg, hogy tényleg kihasználtuk-e és hatékonyan kombináltuk-e a rendelkezésre álló lehetőségeinket.